przewin

Odbiór przesyłki

ODBIÓR PRZESYŁKI
PRYSKAJ.PL

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów DHL wprowadził kilka bezpłatnych usług ułatwiających doręczanie przesyłek:

odbiór w DHL Parcelshop:

Odbiorca wybiera najbliższy punkt (mapa dostępna tutaj) i odbiera przesyłkę wracają z pracy!

  • zyskujesz możliwość wyboru najkorzystniejszego miejsca oraz czasu odbioru swojej przesyłki,
  • otrzymujesz powiadomienie o gotowości przesyłki do odbioru,
  • odbiór przesyłki można zaplanować w ciągu 7 dni kalendarzowych od powiadomienia, w dowolnych godzinach pracy punktu.

 

doręczenie do sąsiada:

Pomoc sąsiedzka jest nieoceniona, szczególnie gdy odbiorca nie może czekać na kuriera!

  • jeśli kurier nie zastanie odbiorcy, próbuje niezwłocznie doręczyć przesyłkę wskazanemu sąsiadowi,
  • nie musisz oczekiwać na kuriera, a mimo to przesyłka dotrze w planowanym dniu dostawy,
  • otrzymasz powiadomienie o doręczeniu przesyłki do sąsiada.

 

powiadomienia e-mail/SMS:

Dzięki bezpłatnym powiadomieniom odbiorca wie, kiedy planowane jest doręczenie przesyłki.

  • za pomocą wiadomości e-mail/SMS otrzymasz informacje o nadaniu przesyłki oraz dacie i przewidywanej godzinie jej doręczenia,
  • znając przybliżoną godzinę doręczenia przesyłki, będziesz mógł bardziej efektywnie zaplanować swój dzień,
  • powiadomienia ograniczają potrzebę kontaktu z nadawcą.

 

przekieruj paczkę:

Już od momentu nadania przesyłki, w dniu dostawy lub po nieudanej próbie doręczenia, odbiorca może przekierować swoją przesyłkę za pomocą serwisu (strona dostępny tutaj).

  • odbiór przesyłki w wybranym punkcie DHL Parcelshop (odbiór w ciągu 7 dni kalendarzowych),
  • zmiana daty lub adresu doręczenie przesyłki (doręczenie nie później niż dziesiątego dnia kalendarzowego),
  • dodanie usługi lub zmiana adresu doręczenia do sąsiada.

 

Kilka przydatnych wskazówek jak bezpiecznie odebrać swoją przesyłkę:

Sprawdź dokładnie stan opakowania zewnętrznego:

  • czy opakowanie nie jest uszkodzone, przedarte, wgniecione, przedziurawione lub zamoczone,
  • czy taśmy zabezpieczające przesyłkę nie są poprzerywane lub poprzecinane.

Jeśli wszystko jest w porządku, podpisz list przewozowy. W przypadku, gdy wybrałeś płatność za pobraniem przekaż kurierowi należną kwotę. W przypadku, gdy opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone, koniecznie wpisz tę informację na liście przewozowym. Odbierz przesyłkę, ale nie zwalniaj jeszcze kuriera.

Po odebraniu paczki otwórz przesyłkę w obecności kuriera i sprawdź, czy dostawa jest kompletna, a produkty nieuszkodzone. Gdyby kurier odmówił, poinformuj go, że w przypadku uszkodzenia, bądź niezgodności przesyłki z zamówieniem, będzie musiał przyjechać ponownie w celu spisania protokołu szkody.

Jeśli wygląd zewnętrzny paczki wzbudza twoje zastrzeżenia, poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie. Poproś kuriera o protokół szkody.

Dopilnuj, aby:

  • kurier wypełnił wszystkie pola protokołu szkody,
  • w polu "uwagi" znalazły się wszystkie Twoje zastrzeżenia w sytuacji, gdy nie zgadzasz się z informacjami na protokole szkody,
  • kurier sporządził protokół zgodnie ze stanem faktycznym przesyłki,
  • protokół został wypełniony na miejscu. Niedopuszczalnym jest, aby kurier zjawił się z wypełnionym protokołem szkody, tylko do podpisu. W przypadku takiego działania bardzo prosimy o informację,
  • kurier pozostawił Ci jeden egzemplarz wypełnionego protokołu.

Jeśli przesyłka wzbudziła Twoje zastrzeżenia już po odjeździe kuriera, skontaktuj się niezwłocznie z Działem Obsługi Klienta DHL: 42 6345345 w celu zgłoszenia interwencji. Konsultant przyjmie zgłoszenie, zostanie nadany numer zgłoszenia i wyznaczona data wizyty kuriera DHL w celu sporządzenia protokołu szkody.

{nocache:8915aaf92a9c74a0d7725807085b6ced#0}
Sklep internetowy Shoper.pl